Veckans inlägg - bankilska och nya sajter ~ Mot miljonen

söndag 29 november 2009

Veckans inlägg - bankilska och nya sajter

Så sätter vi punkt på vecka 48 och en ganska händelserik vecka sett ur en ekonomibloggares ögon. Dubaibubblor, omplaceringar, försäljningar osv. Nu är frågan hur marknaden reagerar framåt. Bubbla? Ingen reaktion? Uppgång?

Webbentreprenören Dan har haft ett korståg mot Nordea under några veckor. Nu har han även startat en sajt med namnet http://www.nordeasanningen.se/. Nu påstår även Dan att Nordea skriver fejkinlägg på denna sajt för att skydda sig. Galet, modigt och väldigt spännande att följa….

En annan bloggare som blivit inspirerad och tänkt sig starta upp en ny sajt är Herr K på Smart Privatekonomi som förutom sin utmärkta blogg nu också tänker sig att skapa en ny sajt. Det är höljt i dunkel vad detta månne bli. Dock skall det bli spännande att se. Jag gissar på att den kommer att handla om något av följande: musik/ekonomi/silver/relationer/film/science-fiction/miljö/IT. Skjuter brett, måste träffa, eller?

Ekonomisk trygghet har mycket att stå i men ibland hinner ha skriva ett och annat. Den här gången om ett intressant bolag som heter Realty Income som är ett fastighetsbolag i USA med månadsutdelningar. Per år delar de ut ca: 6,8% vilket skulle ge ca 0,57% per månad. Läs om Realty Income

Bloggen Spara dig rik har inte funnits så länge men producerar ändå bra inlägg på sin blogg. Alla som funderar på sin pension har intressanta tankar på Att flytta sitt pensionssparande - en rapport från verkligheten

Själv har jag försökt att ta det lite lugnt med bloggande/jobbande/webbande under veckan efter att min älskade sambo påtalat att mina pupiller sett ut som google o´n. Ändå har det blivit 7 inlägg.
Värdeutveckling - stora förändringar
Gick ur
Vad gör dom i Dubai?
Aktiehandel – att investera i små bolag
Stresshantering
Företagande och administration
Ut med två fonder
Vestas och vindkraften

Nu önskar jag alla ekonomi/entreprenörsintresserade samt övriga okänt intresserade av något en bra start på nästa vecka!

3 kommentarer:

Koldioxidexperiment sa...

Så har helgen vecka 48 tagit slut...

"Personen jag lever och älskar med..." Hälsa henne.

Herr K sa...

Haha, du verkar ha fått bra koll på mina intressen må jag säga, och visst träffade du rätt ;)

inte miljonär än sa...

Koldioxidexperiment: ska hälsa

Herr K: Jag sköt bredare än en vanlig superettan back. Måste ju träffa rätt nånstans... ;-)