Veckans inlägg - Allemanskontot och annat ~ Mot miljonen

söndag 22 november 2009

Veckans inlägg - Allemanskontot och annat

Fy farao för skitvädret utanför fönstret. Jag blir på dåligt humör minst sagt. Det kan också bero på en sen kväll med konsert som i och för var väldigt bra. Men det goda livet tar ut sin rätt på min 31 åriga kropp. Tur är att det finns artiklar som piggar upp:

Courtage och avgifter - igen:
Life of a Stockman tar upp courtageavgifter i inlägget hur dyr är din fond, något som jag själv skrivit om i veckans som gått. Här skriver han om att man faktiskt som aktiehandlare mycket väl kan skapa sig rätt mycket avgifter om man inte ser upp.

Allemanskontot
I veckan som gått har det även diskuterats flitigt i bloggosfären om den nya sparformen allemanskontot. En del är för, andra mot. Själv har jag inte tänkt på det så mycket, är rätt nöjd med kapitalförsäkringen som det är nu. Läs mer på följande bloggar:
Smart privatekonomi: Allemanskonto som ny sparform
Life of a Stockman: Allemanskonto/spardepå ett riktigt skitförslag
Finansmamman: Äntligen förändras aktiebeskattningen

Inlägg av det lättsammare slaget
Även denna vecka har inneburit en del glädje framför datorn när jag läst inlägg som jag funnit intressanta eller tom roliga (vilket kan vara lite ovanligt i den dödsallvarliga ekonomibloggosfären). Läs gärna följande inlägg:
Per Penning - Per pennings åldrar
Dan - Vem var det som kastade?
En entreprenörs blogg - Jag bara undrar

Mina egna inlägg under veckans som gått:
En lördag i november - blandatinlägg
Uppdatering min värdeutveckling
Courtage – en RUGGIGT snårig djungel
Fortnox fortsätter uppåt
Börsens mitt i veckan - ska företagen dela ut?
Företagssajt - integreringen av wordpress klar
Veckans undersökning – Vad betalar du i courtage?
Aktiehandel – att hålla nere kostnaderna
Amerikanska ekonomibloggar - tips sökes

Slut för denna vecka. Hörs nästa vecka.

Inga kommentarer: