Veckans inlägg - 15 minutes of fame ~ Mot miljonen

söndag 1 november 2009

Veckans inlägg - 15 minutes of fame

Det har varit en oerhört intressant vecka i börssverige. Flera stora företag har rapporterat och många intressanta händelse har även pågått i entreprenörs- och ekonomibloggosfären. Här är den ultimata länklistan från veckan som gått utifrån några tematiska rubriker:

15 minutes of fame är ett engelskt uttryck för de snabbflytande förändringarna inom kändisskap. Nu går det väl inte jämföra detta riktigt med placera.nus bloggframröstning om populäraste ekonomibloggarna. På Mot miljonen ser iallafall besöksstatistiken ut som om en ambitiös bergsklättrare flyttat mount everest ut på västgötaslätten. Kul, uppmuntrande och kanske en och annan ny läsare. Läs också hur 4020.se beskriver händelsen i idag är en historisk dag och Stockman som beskriver människorna bakom ekonomibloggarna.

Strategiska tankar: Under veckan som gått verkar det också ha varit ett tema om placeringsstrategier inom ekonomibloggarna. Detta tycker jag är mycket bra då det måste vara a och o att ha en tanke bakom sina placeringar. Läs Cornucopias investeringsfilosofi och finanskvinnans sparstrategi.

Allt är inte guld som glimmar: Jag är själv fullständigt okunnig om ädelmetaller och möjligheten att placera i dessa. Jag har heller inga tankar för tillfället att göra så. Däremot vet jag vart jag kan vända mig då jag har behov av det. Då läser jag Smart Privatekonomis inlägg att investera i guld och silver och en entreprenörs bloggs inlägg Om silver. Välskrivna artiklar bägge två.

Veckans storbank: Detta kanske är det mest arga inlägget jag läst denna vecka och är från bloggen http://www.dan.se/. Han är inte helt nöjd med sitt företags bank kan man lugnt säga. Läs inlägget om banken här. *Update* följetongen fortsätter i följande inlägg om Nordea.

Själv har jag varit galet bloggaktiv denna vecka. Det har helt enkelt varit inspiration och motivation. Här är mina inlägg:
Förändringar kommentarsfunktion
Företagande och samarbete
Uppdatering min värdeutveckling
SSAB och förlusten
Vad håller jag på med?
Trelleborgs rapport och tankar om Q3
Mervärde - Hur skapar man det i en produkt?
oj då
SCA - Starkt kassaflöde
Ny buffert - tandläkaren
Het rapportvecka
Test av startaeget.se

Imorgon är det jobb igen. pust.

2 kommentarer:

Herr K sa...

Duktigt jobbat, du är värd all uppmärksamhet med bloggen! Tackar för länken dessutom, roligt att man kan bidra med lite kunskap =)

J sa...

En får tacke för berömmet.