Stresshantering ~ Mot miljonen

onsdag 25 november 2009

Stresshantering

Just nu är jag lite trött efter förra veckans arbetsfyrverkeri. Jobbade stenhårt på flera olika fronter. Både jobb, matematikvideo och en massa andra uppgifter som hör livet till.

Så den här veckan har jag som mål att gå ner i varv, ta det lugnt och försöka få min informationsbombade hjärna att slappna av och tänka lite lugnare tankar. Igår var jag tex på hockey och njöt av favoritlaget HV71:s seger mot Frölunda. Det brukar sällan vara roligt annars att vara HV fan i Göteborg. Men idag finns det givna samtalsämnen på jobbet och skadeglädjen flödar...

Annars så längtar jag att få placera om 50 papp i nya placeringar efter fondförsäljningen i början på veckan. Troligtvis blir det lite avanza zero och några nya innehav. Har inte bestämt mig ännu för vad. Velar fram och tillbaka mellan bolag som Nokia (Har de en framtid?), Fortnox (kommer de få en dipp?), Vestas, Trelleborg och en drös andra bolag.

3 kommentarer:

Jim sa...

Nokia är inget bolag jag kan, men det har väl flödat en hel del negativa nyheter senaste tiden...senaste rapporten var ju ingen höjdare.

Jag tror att hela deras bransch kommer förändras de kommande åren och det är osäkert vilka som blir vinnarna. Om flera elektroniska apparater inkluderas i samma, olika kommunikationssystem integreras i varandra osv, så kommer nog en del aktörer slås ut, andra växa sig starka, somliga köpas upp osv och det är svårt att idag avgöra hur rollerna fördelas. Som det ser ut idag verkar Google vara den aktör som tar dom största kliven framåt.

Men om Nokia kan vända den nu rådande marknadspessimismen är potentialen i aktiekursen förmodligen god.

Ett tips från mig att titta närmare på är Getinge.

inte miljonär än sa...

Hej Jim, tack för dina tankar. Jag är som du tveksam till Nokia trots att kursläget historiskt sett är mycket lågt. Tror att hela mobilmarknaden kommer att svänga om och delas upp i flera olika spår med huvudspåren hårdvaru utvecklare och OS utvecklare. Google kommer nog starkt som OS utvecklare.

Getinge äger jag redan en del av och visst är det ett alternativ att fylla på detta innehav. Jag gillar det bolaget + har stort förtroende för dess ledning.

Herr K sa...

Jag har sagt det förut, men lika bra jag säger det igen: bra att du kan koppla bort allt ibland, utan lite distans då och då orkar man inte ligga på topp :)

Grattis till vinsten för övrigt ;)