Sälja prylar på nätet - nu är det dags! ~ Mot miljonen

onsdag 11 november 2009

Sälja prylar på nätet - nu är det dags!

Vi har ett förråd fullproppat med prylar av olika värde. Ingenting är särskilt värdefullt i sig men många bäckar små skulle säkert bli en eller två tusenlappar. Inga större summor direkt men tanken har slagit mig att samla ihop så mycket som möjligt och sälja på blocket eller tradera.

Vad finnes?
Efter en snabb liten minneskoll kan jag dra mig till minnes att bland annat följande ligger och skrotar i lägenheten: ett litet mixerbord, ett reverb, en trådlös router, en shure-mic, ett adsl modem, en digitalkamera utan fungerande blixt, en gammal sampler, en trasig LP-spelare och en gul katt under sängen. Borde nog ta mig en repa ner till det fullproppade förrådet, ta fram macheten och hugga mig fram till guldkornen som säkert ligger där längst ned på botten. Guldgrävaren intemiljonärän har helt enkelt ett nytt litet projekt framför sig. Antar att det är traderas Hemelektronik och Datorer & Tillbehör (redaktionell reklam) som är det som passar bäst som försäljningsställe?

För övrigt kan jag tycka att det kanske är lite konstigt att jag inte har tagit tag i det här tidigare. Men det finns helt enkelt en inbyggd lathet. Skall i alla fall göra ett försök någon vecka framåt.

Tradera.com


Liknande inlägg:
Hyra film på nätet - utvärdering och tips
Tjäna pengar på min frisyr
Snålhet jag är nöjd över

7 kommentarer:

J sa...

Lite större grejer som folk måste hämta, och elektronik går ofta bättre på blocket. Annars är det tradera som gäller ;)

Herr K sa...

Har du månne varit en dj i din ungdom eller kanske haft musikdrömmar som aldrig gick i uppfyllelse? Det var min slutsats när jag såg vad för sorts prylar du har liggandes :P

Men visst är det bra att sälja prylar! Det är galet vad mycket "skit" folk samlar på sig som inte används egentligen. Bättre att sälja o låta prylarna komma till användning :)

inte miljonär än sa...

-J: kanske är blocket som är bättre för min del, får kolla runt lite till tror jag

- Herr K: jag har jobbar som DJ några år när jag var student i göteborg. Även producerat en del musik. Men intresset har sedan många år tillbaka svalnat en aning....

Herr K sa...

inte miljonär än: Där ser man, då har vi något mer gemensamt! Jag har aldrig varit DJ, men däremot var jag producerande hobbymusiker fram till 2006 ungefär. Precis som här har intresset svalnat lite även om jag på senare tid blivit sugen igen. Sen när jag inser hur mkt tid det kommer krävas att komma igång igen så tröttnar jag direkt... =/

john sa...

Jag har sålt lite grejjer över tradera. Lite tips:

Sätt ett lågt utropspris

Låt varan ligga ute 2 veckor

Använd gärna fet stil och stora bokstäver i beskrivningen, överdriv dock inte =)

Beskriv varan väl och ta bra bilder, gärna flera stycken.


Var noga med att beskriva eventuella fel.

Personligen så tror jag att man kan påverka priset väldigt mycket bara på hur man beskriver produkten. Hoppas du fick lite tips iaf!

Mvh //Ekonomisk trygghet

Z sa...

Nu har jag sträckläst hela bloggen - intressant läsning är alltid värd ett bokmärke! Finns det någon anledning till att du inte använde något CMS (du nämnde wordpress?) för din videosite, det skulle väl lämpa sig bra för den typen av publicering och säkert kunna anpassas lätt för betalande kunder etc. Och whats up med affiliate länkarna i detta inlägget? Det luktar blondinbella och skadar trovärdigheten =)

Lycka till med allt

inte miljonär än sa...

- John, det var bra tips, det skall jag ta med mig.

- Z: Det är en lång historia, skall försöka sammanfatta så kort som möjligt. När jag började hade jag ingen aning hur en sajt byggdes överhuvudtaget. Det där är min första sajt förutom bloggen då. Jag valde då windows server och byggde hela skiten i ett notepad program... inte smart och mycket tidskrävande. Det hade förstås varit mycket bättre med wordpress. Det jag nu har gjort är att jag lagt över allt till en linuxserver, installerat wordpress men inte kommit så mycket längre för tillfället. Jag har lagt upp en mycket spartansk wordpressblogg bara. Men jag tycker det verkar vara lätt att implementera nya sajter från wordpress allteftersom så det blir nog så.

Vad det gäller affiliate länkarna så ber jag om ursäkt. Skämdes nästan lite när jag lade in dem men tyckte att de passade lite med det här inlägget... Brukar försöka undvika för lurig reklam... Men lite reklam är väl ändå ok? Eller? Jag skriver om inlägget och lägger till en parantes med redaktionell reklam varning..