Fortnox fortsätter uppåt ~ Mot miljonen

torsdag 19 november 2009

Fortnox fortsätter uppåt

Mitt innehav i fortnox fortsätter att gå uppåt rejält. Jag hade definitivt förväntat mig att aktien skulle rekylera nedåt efter rapporten. Men istället fortsätter det bara uppåt. På kort tid har nu aktien gått upp 35 % vilket är en smått fantastisk uppgång och långt över förväntan från min egen sida då jag ligger långsiktigt i bolaget.

En anledning är troligtvis att att de nu lanserar en rad nya tjänster som som e-faktura och lönehantering och att marknaden förväntar sig att resultatet kommer att förbättras i och med detta.

Egentligen hade jag velat fylla på mitt innehav under veckorna som gått men jag har känt lite "bubbla" varning på bolaget så jag har väntat ut det lite. Nu väntar jag på en rekyl nedåt innan jag går in mer för att se var vi landar.

Läs också:
Fortnox AB - senaste rapporten

2 kommentarer:

Jim sa...

Ett alternativ är ju att ta hem vinst om aktien börjar rekylera...att ligga lång behöver inte betyda total inaktivitet, man kan ändå välja att exponera sig mer eller mindre, eller i vissa tider inte alls, mot ett visst bolag, trots att man tror på dess långsiktiga intjäning. Själv ser jag sådant agerande som ett invägande av makroekonomisk påverkan i analysen av bolaget, vilket i dessa tider är oerhört viktigt eftersom makro för tillfället påverkar det enskilda bolaget nog så mycket som mikro.

Vill dock tillägga att jag är helt oinsatt i just Fortnox, jag varken äger aktien eller har studerat bolaget.

inte miljonär än sa...

Jag gjorde så idag att jag faktiskt tog hem den vinsten. gick 36% plus. SKall bli spännande att se om man kan komma in lägre eller om raketen fortsätter... ;-)