En svärm svalor med information ~ Mot miljonen

onsdag 4 november 2009

En svärm svalor med information

Jag är informationsbombad! Min hjärna vill stänga ner. Jacka ur, koppla ned, ligga i fosterställning i en svunnen tid utan mer information än vädrets kommande nycker.
Det började på morgonen med möte i 3,5 timmar med en punktlista längre än Anders Borgs hästsvans. Sedan skulle jag förmedla punkterna på 1 timme i ett annat möte och därefter ett nytt möte med nya punkter. Små informationssvalor i mängd som skall flyga in i min hjärna samtidigt och sedan ut igen. Alla delar av min vänstra hjärnhalva glöder efter att allt först skulle in och sedan ut. Korvstoppning kallas det.

Blir så trött ibland av all information som skall skyfflas från den ene in i mitt huvud och vidare till den andre. Man tycker ju att epost, skype, msn och internets alla informationskanaler skulle förenkla det hela men paradoxalt nog verkar det istället bli tvärtom. Det blir information överallt istället. Det är information på jobbet, information på bloggen, information på facebook, myspace, tv-burken, spårvagnen osv i all oändlighet. Man måste stänga av ibland, trycka på off och stänga ingången för informationssvalorna.

Iallafall sitter jag här nu och njuter av novembers spellista på Spotify. Kopplar av. Stänger av datorn..... snart...Börsen gick ju bra idag.. ska bara kolla avanza
Läs också:

2 kommentarer:

Herr K sa...

Informationsstress, som det så modernt heter nuförtiden. Bra tänkt att tagga ner och stänga av lite :)

inte miljonär än sa...

jo verkligen, kommer nog bli lite mindre blogginlägg under några dagar...