En lördag i november - blandatinlägg ~ Mot miljonen

lördag 21 november 2009

En lördag i november - blandatinlägg

Hösten snurrar på. Det är mestadels mörkt, blött och inte särskilt trevligt utanför lägenhetsdörren. Här i göteborg kan verkligen luften bestå av mer vatten än syre och ibland känner jag mig som en fisk som simmar runt i staden iklädd mörka höstkläder. Jag lyssnar på min lilla spotifyspellista autumn delight som jag knåpat ihop i behov av själfylld musik framför datorn. Det är lite Bob Marley, just jack, Johnny Cash, Badly drawn boy, Sufjan stevens och Nina Simone. Världen blir vackrare när den ackompanjeras av tre- eller fyrtaktsmusik som gör att hjärtat slår i rätt takt.

Testade idag vad som hände om jag sökte på "mattehjälp" (liten bokstav) på google. Oj vad ser man där på förstaplats om inte www.matematikvideo.se. Söker man med stor bokstav så hamnar jag bara på andra plats. ;-) Google gör alltså lite skillnad på stora och små bokstäver... Det där märks faktiskt lite på besöksstatistiken som ökat något de senaste dagarna.

Igår satt jag tillsammans med goda vänner och diskuterade miljöfrågor. Fick lite funderingar kring hållbarheten i mitt eget innehav. Ssab, trelleborg osv är ju inte direkt de mest miljövänliga bolagen i världen. Fick någon tanke att försöka skapa en hållbar portfölj istället. Ska suga lite på den tanken. Misstänker att den hållbara portföljen utan olja som värdeboostare kan göra att vägen mot miljonen tar lite längre tid. Men det kanske är värt det. I alla fall för det egna samvetet.

Inga kommentarer: