webbservern vill ha mer ~ Mot miljonen

torsdag 15 oktober 2009

webbservern vill ha mer

Fick ett mail idag att jag överskridit min gräns för trafik på www.matematikvideo.se. Tydligen räckte inte bandbredden till riktigt för de pengar jag ville betala så det var bara att bita i det sura höstäpplet och punga upp några småslantar till för att hundrafaldiga trafikgränsen.

Lite lustigt kan jag tycka att det var då mattevideosarna (är det rätt svenska?) bara ligger på 4-5 MB. I och för sig är det i nuläget ca: 100 visningar av dem per dag så det går väl åt rätt snabbt... Det ligger ju bara uppe 7 instruktionsvideos för tillfället så när jag lanserar nästa steg (vilket troligtvis blir hela matematik B materialet) kommer det att krävas mer utrymme ändå.
Läs mer om mitt företagsprojekt:

5 kommentarer:

J sa...

Det känns som ett angenämt bekymmer ändå =)

Herr K sa...

Låter som du redan fått ganska bra spridning, så det bådar gott inför framtiden ;)

inte miljonär än sa...

- HK, jag tror inte att spridningen är särskilt stor egentligen. Det krävs nog en hel del social marknadsföring till innan det verkligen blir bra spridning. Men jag väntar med denna. Känner att jag behöver ha mer material innan jag satsar mer på marknadsföring.

Håkan på Spara-Placera.se sa...

Måste du hosta dina videos själv? Det kanske blir väldigt dyrt med bandbredden tillslut. Värt att fundera över alternativ som youtube eller dylikt? De går ju att bädda in på din sida ändå.

inte miljonär än sa...

Helt klart kan jag lägga videos på youtube och liknande men då kan jag inte sälja inloggning och liknande för att få mer videos eller? Kan man lägga videos på youtube och ha dem privata?