Veckans inlägg ~ Mot miljonen

söndag 25 oktober 2009

Veckans inlägg

Så var nu denna vecka slut och jag är precis hemkommen efter att ha hjälpt några kompisar flytta från Göteborg (hur man nu kan vilja det?!). Den här veckan har jag hittat inspiration lite varstans i bloggosfären. Här är ett axplock:

På entreprenörsbloggen Disruptive ges lite tips till entreprenörer som jag gillade. Bland annat ett citat: "it´s never crowded along the extra mile". Alltså fortsätt lite längre än alla andra och nå långt! Läs mer i inlägget: Mina tre entreprenörstips

Vi hör ofta om lyckade svenska företagssatsningar, inte lika ofta om misslyckade. E24 har en artikel om sådana i artikeln Kända svenska entreprenörsfiaskon genom tiderna.

På bloggen Pengar och Cash har ett sparmål uppnåtts, läs mer i inlägget sparande oktober

Om du vill slippa läsa boken "Så kan alla svenskar bli miljonärer" av Per H Börjesson så presenterar svenskblogmillionare en låååång citatlista som ger dig en snabbläsning av boken. Superbt tycker jag! Läs inlägget här

Jag har också fått upp ögonen på några nya bloggar under veckan, kolla gärna in:
http://ekonomizonen.se/
http://zedsdead.blog.se/

Jag själv har skrivit ihop en del också, följande 11 inlägg hade premiär denna vecka:
Företagsutveckling
Uppdatering min värdeutveckling
Finansmamman på placera.nu
Kvinnligt företagsnätverkande
CSN lån - avbetalningsplan
Fondsparande – Köp och sälj efter konjunkturerna
Seg dag
Kul affärsidé - tjäna pengar på video på bloggen
koll på pengapungen?
Keep moving forward
Studielån - borde jag betala av mer?

Nu önskar jag eder en fortsatt hääärlig söndag och en god vecka framöver. Tänk på detta imorgon måndag morgon: Idag är första dagen på resten av era liv. Tjohooo från den kroniskt måndagströtte Intemiljonär än.

4 kommentarer:

J sa...

Tjejen registrerade sig där för att få feedback på en affärside hon hade, och både kvaliten och frekvensen på svar var mkt bättre än jag trodde.

inte miljonär än sa...

oki, men vilket forum menade du, var det startaeget?

J sa...

Snyggt att jag kommenterade fel inlägg. Jäla firefox som inte hänger med i svängarna ibland. Yes, startaeget. =)

inte miljonär än sa...

-J, fattar, "kan hända den bäste..." Jag får väl ge forumet en liten chans till...