Veckans inlägg ~ Mot miljonen

söndag 18 oktober 2009

Veckans inlägg

Min helg har varit full av aktiviteter och bloggen har fått stå tillbaka. Skönt med ett litet inläggsuppehåll. Läste på någon blogg för ett tag sedan att om man skall få en populär blogg skall man skriva tre inlägg om dag.. Pjuuh! Jag är imponerad av de som klarar detta.

Under veckan som gått har de som vanligt skrivits och diskuterat i privatekonomibloggosfären och ett axplocka av det som jag läst och funnit intressant följer här:

Per Penning har skrivit om vikten att ha ett jobb som man trivs med i inlägget Öde landskap. Det är ju ändå så att man vanligtvis spenderar 9 timmar varje dag på sitt jobb. jag har själv haft jobb jag vantrivts med och nu när jag gillar mitt eget jobb som lärare påminns jag av detta inlägg att vara glad för det!

På Köpstopp och ekonomi utvärderar minna sin resa med köpstopp efter snart ett år. Det verkar som det varit en berg och dalbaneresa och jag är glad att jag får följa med minna på sin blogg.

På Smart privatekonomi blir det smått bibliska tendenser i inlägget Fri från synd där Herr K beskriver ett mörkt privatekonomiskt förflutet.

På en entreprenörs blogg lyfts ett viktigt tema för de som har många bollar i luften: nämligen prioritering. Läs om det i inlägget Val. Själv kan jag ofta komma på lite för mycket idéer och sätta dem i verket för snabbt för att sedan inse att jag inte orkar med det. Det är en svår balans anser jag själv.

Mina inlägg under vecka är följande:
Uppdatering min värdeutveckling
Glädjerapport från Getinge
webbservern vill ha mer
När är man ekonomiskt oberoende?
Börsen mitt i veckan - Börskraft
Att umgås med sig själv dygnet runt
Enkäten om prissättning
Måndagar
Min rapportkalender
Veckan inleder uppåt eller nedåt

Nu önskar jag eder en trevlig söndag kväll!

Inga kommentarer: