Veckans inlägg - Humor och rika koreanska mattelärare ~ Mot miljonen

söndag 4 oktober 2009

Veckans inlägg - Humor och rika koreanska mattelärare

Söndag morgon påbörjades med att två katter löpte gatlopp över vår säng. Tydligen var husdjuren hungriga. Glömdes nog bort att ges mat efter sen hemkomst från fantastisk tapasmiddag och B & J med efterföljande buzz - tävling.

När jag tänker tillbaka på denna vecka minns jag inte så mycket. Inte för att jag har någon slags minnesförlust, snarare är det så att det helt enkelt har varit en vanlig, dyster knegarvecka utan större överraskningar.

Apropå husdjur så har Ekonomisk trygghet fått hundvalp, kanske blir det mindre tid för bloggen nu?

Herr K har gjort en analys, på bl a mig (?!), och försöker på ett så vetenskapligt sätt som möjligt definiera och specificera rasen ekonomibloggaren. Mycket roligt skrivet.

På Anders aktietips görs en allmän analys av börsläget för tillfället

På en entreprenörs blogg sätts agendan för barnen tidigt.

Tydligen kan man i Sydkorea bli rik på att sälja matematiklektioner på nätet. Detta fick jag lära mig genom videon som 40procent20år lagt upp i sitt inlägg där min tjänst www.matematikvideo.se omnämns. Kändes lite spännande, fast först får man väl lära sig koreanska....

Min inlägg under vecka är följande:
ETF fonder - Är det något att ha?
Uppdatering min värdeutveckling
Att sprida sin sajt, SEO och länkning
Räntefonder och sparkonto - vad är bäst?
Entreprenörer är glada, svettiga och sover aldrig
Trelleborgs kamp mot 40-strecket
Bli rik på domäner
Bankbonus för SEB och Swedbank
Måndag kväll fy farao
Kassaflöde - Så fungerar det

Inga kommentarer: