Test av startaeget.se ~ Mot miljonen

måndag 26 oktober 2009

Test av startaeget.se

Jag har letat efter forum på nätet att diskutera företagande på. Efter misslyckandet med driftig.nu hittade jag www.startaeget.se.

Enligt startaeget har de 72546 medlemmar vilket antyder att sajten genomströmmas av mycket trafik. När jag loggar in på deras forum så kan jag dock säga att post och svarsfrekvensen inte direkt är enorm. Det jag sökte är ju egentligen detta. Ett bra forum om företagande där man får mycket tips och idéer och kanske lite hjälp.

Jag lägger upp mig på ett konto på sajten och försöker att ladda upp en profilbild vilket inte fungerar. Texten på "min sida" hamnar lite utanför rutorna där de skall vara och det ser allmänt konstigt ut. Jag får helt enkelt en känsla av att hela sajten är lite halvdåligt byggd. Kanske är den under ombyggnad? Många länkar man klickar på leder iallafall bara till ett meddelande att något är fel eller att sajten är under ombyggnation...

Får nog återkomma till sajten om ett tag och se om de får ordning på den....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gå in på www.flashback.info och använd deras ekonomidel

Raffe & Leffe sa...

Eller www.foretagande.se och www.driva-eget.se

Två bra sajter.

inte miljonär än sa...

- Anonym: skall kolla upp flashback

- Raffe&Leffe: bra tips, skall verkligen kollas in noggrannt

Anonym sa...

Haha!
Startaeget.se har inte så många medlemmar. Den sajten är död och varit i många år.

Det är mer drag på www.foretagande.se och www.nyttforetag.com