SEO och länkning - del2 ~ Mot miljonen

torsdag 8 oktober 2009

SEO och länkning - del2

Den här veckan har varit mycket intensiv både på jobbet och hemmavid. Allt har gått i ett. Chop chop, stress, stress..

Det har inte funnits så mycket tid över att jobba vidare med matematikvideo och spridningen av denna sajt. Idag läste jag dock en lite intressant artikel om sajtspridning. Det är företagsbloggen EvoMaxx som konstaterar:

- Det gäller att synas där kunden letar

Antar att det ligger mycket i detta. Att hitta andra sajter där man kan finnas med. Nu har jag inte hittat så många som jag kan liera mig med ännu. Jag har lagt upp videos på youtube (vilket resulterat i ca: 60 visningar) samt lagt upp lite material på en sajt som heter http://www.lektion.se/ där lärare delar med sig av sina lektionsplaneringar.

Jag spanar helt enkelt vidare efter relevanta länkplatser. Tiden kommer säkert att erbjuda sådana om jag bara håller ögon och öron öppna. När jag så småningom har byggt upp ett brett material tänker jag nog börja marknadsföra det hela på ett mer traditionellt vis genom reklammail till skolor, komvux och liknande.

5 kommentarer:

J sa...

Risken finns att du faktiskt måste sätta dig och ringa säljsamtal. ;)

inte miljonär än sa...

- J, jag vet detta och det är faktiskt något jag i hela mitt liv aldrig gjort. Så det är väl med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot den dagen då jag med dallrande stämma ringer mitt första säljsamtal...

J sa...

Det är kul som f*n efter ett tag, det kan jag lova =)

inte miljonär än sa...

Haha, det låter bra...
Faktum är att jag befann mig i en säljsituation som senast i tisdags då jag var och gjorde reklam för vår skola på gymnasiemässan. Efter ett tag tyckte jag faktiskt att det var riktigt roligt. Lite oväntat att jag skulle tycka det...

J sa...

Och på tal om den:

http://www.tjuvlyssnat.se/goteborg/det-maste-ha-varit-nagot-med-gardagens-sminktips-som-gjort-honom-upprord