koll på pengapungen? ~ Mot miljonen

tisdag 20 oktober 2009

koll på pengapungen?

Har fått chansen att testa tjänsten pengakollcentralen hos www.pengakoll.nu. Det är en rätt kul tjänst för dig som vill få koll på dina pengar men komma bort från tradiga excelark.

Det som kanske var roligast med själva tjänsten, om man nu gillar sådant (vilket jag gör), är att det är väldigt visuellt tilltalande. Det är små glada/ledsna gubbar och hjärtan som bultar vilket livar upp hela grejen med budgetarbete.

Dessutom tar de upp vikten av passiva inkomster vilket jag själv skrivit om en del innan. På pengakoll finns även bloggar, artiklar om privatekonomi och många bilder på Charlie från Lyxfällan för er som gillar honom.

Jag gillar helt enkelt pengakoll. Det är en kul tjänst. Men personligen är jag excelnörd ut i fingerspetserna och det kommer att dröja innan jag lämnar mina matematiska formler och statistiken i detta program. Det enda jag kommer att sakna är de blåa gubbarna som såg så glada ut på pengakoll....

Lä också:
Lyxfällan och Gordon Ramsey
När är man ekonomiskt oberoende?
Den första miljonen är svårast

Var med i undersökningen

Inga kommentarer: