Börsen mitt i veckan - Gunilla von Platen ~ Mot miljonen

onsdag 7 oktober 2009

Börsen mitt i veckan - Gunilla von Platen

Är nu i denna stund på gång med att flytta över mitt innehav till min KF. Det har gått lite trögt då det var något slags fel i Avanzas system under måndagsmorgonen och jag missade att haka på uppgången under mån-tis. Irriterande!!

Nu har jag köpt in mig igen i SCA, Trelleborg och SSAB men ligger likvid med 40% av kapitalet i väntan på var vi tar vägen idag och imorgon. Är osäker på vart vi är på väg på kort sikt och vill gärna kommer in lite lägre än vad vi ligger nu. Eftersom det har skvalpat lika mycket upp som ned de senaste veckorna hoppas jag på en vågdal framåt och går in då. Vi får se.

Läser en intressant artikel om en av de forna drakarna i draknästet: Gunilla von platen i dagens DN. Hon var den som investerade minst av alla drakarna i draknästet. Och hon har även hoppat av ett av de projekt hon satsade på. Jag tycker att det är synd att hon var med överhuvudtaget i denna satsning. Det finns väl intressantare och bättre kvinnliga investerare än henne. Jag hoppas det iallafall. Om de kör en säsong till skulle det också vara kul med hälften drakkvinnor och hälften drakmän.

Jag vill också tipsa om en bra artikel i Svd om webbens entreprenörer där bla Ted Valentin intervjuas. Hans nästa projekt är ett business camp där målet är att utveckla nya webbapplikationer. Tycker jag låter roligt iallafall.
Affiliator Affiliateprogram

Inga kommentarer: