Att umgås med sig själv dygnet runt ~ Mot miljonen

tisdag 13 oktober 2009

Att umgås med sig själv dygnet runt

Ibland blir jag bara trött på att vara jag. Jag umgås med mig själv 24 h om dygnet och det går liksom inte att komma undan. Jag får alltid följa med vad jag än gör.

Andra människor hjälper ju självklart till att lätta upp umgänget med mig själv men ibland blir det bara mördande tråkigt att alltid bo inne i denna 1.86 långa hydda. Det hjälper ju självklart till att bo ihop med någon men för tillfället är min sambo och glassar på konstbiennalen i Venedig och själv är jag kvar med två gnälliga himla katter och mig själv.

Det är inte så att jag är missnöjd med att vara jag, tvärtom så vill jag verkligen inte vara någon annan. Det är bara det att ibland växer ledan över mig själv och alla grejer jag alltid gör och blir något tröttsam. Dessutom skriver jag ett blogginlägg om saken och blir på detta sätt ännu tröttare på mig själv. Hmmm… moment 22 i kvadrat. Jag måste bryta mönster, det är nog det som är grejen. Skaffa barn? Sälja allt jag äger och flytta in i en husbåt tillsammans med 200 katter till? Dricka hejdlösa mängde öl och svaja runt på Göteborgs gator och torg? jag vet inte.


Nu skall jag iallafall iväg och svinga innebandyklubbor högt och lågt och försöka att inte bryta av benen på min medkombatanter. Hoppas att jag blir så trött att jag inte orkar vara trött på mig själv.

8 kommentarer:

J sa...

Öl och en krigsfilm funkar för mig.

Herr K sa...

Jag vet hur känslan är, det är inte alltid så kul att stå ut med sig själv 24/7 när man inte ens har ett jobb som stimulerar en =/ Dessutom är min hydda endast 1,73 m lång, och alltså mycket mindre än din att få plats i ;P

Men låter som du behöver göra nåt som bryter av mot den grå vardagen. Du får klura ut något bra, annars i värsta fall får jag ta med dig ut och dricka hejdlösa mängder öl!

inte miljonär än sa...

det låter som om öl är det allmänna temat på lösningen...

J sa...

Beer, the cause of and the solution to all of life's problems. Öl är gott.

john sa...

Köp en begagnad vägregistrerad ATV och ge dig ut på små skogsvägar. Kanske hittar du nån liten sjö att fiska i?
Om du har garage dvs...

Herr K sa...

Lite öl kan faktiskt liva upp, i alla fall för stunden! John har dock en bra poäng, att ge sig ut i naturen är ro för själen tycker jag själv iaf. Blir lättare att fundera och tänka över sitt liv :)

inte miljonär än sa...

Tycker det börjar urarta här lite.... Öl, ATV och fiske. Kan gå riktigt illa det... ;-)

J sa...

The finer things in life =)