Att sprida sin sajt, SEO och länkning ~ Mot miljonen

torsdag 1 oktober 2009

Att sprida sin sajt, SEO och länkning

Sitter just nu och försöker klura ut hur jag kan nå ut med matematikvideo.se för att öka besöksantalet. Visst hjälpte alla bloggkollegors länkning att starta igång det hela och hamna i sökmotorerna men det är en lång och mödosam process kvar.

Som ni ser på det något suddiga diagramet ovan från google analytics så har antalet sidvisningar nu börjat plana ut kring 160 sidvisningar per dag. Toppen från i lördags var pga presentationen här på bloggen och nu har besökare sakta och trögt börjat komma in från sökmotorer. Jag ligger tyvärr alldeles för lågt på träfflistan för att det skall ge ett större genomslag.

Planen framåt
Nu tänker jag att jag måste börja jobba med att sökmotoroptimera sajten och hitta rätt ord att lägga i h1-h3 taggarna. Öka mängden sidor, internlänka så mycket som möjligt men framförallt behöver jag hitta bra länksidor att lägga upp http://www.matematikvideo.se/ på. Jag skulle också vilja integrera en blogg på sajten för att få ett mer levande element på sidan. Tyvärr har jag ingen aning om hur detta kan kodas in. Om någon har ett tips på det är jag grymt tacksam!

Jag jobbar också vidare med att lägga upp mer videos. Senast i raden var en om räta linjens ekvation och till helgen läggs nog ytterligare en eller två till upp.

Läs också:
Matematikvideo.se - presentation!
Snart live med företaget
Att göra en affärsman av en lärare

5 kommentarer:

J sa...

Ehrm, 160/dag är rätt bra ändå. Min företagssida har ca 3/dag.

Miljonkoden sa...

Håller med J, du måste verkligen vara nöjd. Kan tvyär inte så mycket om sådan kodning. Men det lär finna många kodare eller eventuellt mallar du kan använda dig av.

inte miljonär än sa...

- J & Miljonkoden: Jo jag kanske skall vara lite nöjd med det... Kanske är lätt att man blir lite väl självkritisk.

J sa...

Kan rekommendera http://www.sokmotorkonsult.se/ kolla in deras test =)

inte miljonär än sa...

- J, tackar för tipset!
/Inte miljonär