Veckans inlägg - Tuffa tider och utdelningstankar ~ Mot miljonen

söndag 20 september 2009

Veckans inlägg - Tuffa tider och utdelningstankar

Det är riktigt trevligt och sitta och titta igenom vad jag har läst under veckan. Inser att det finns mängder av amitiösa och duktiga bloggare därute. Jag lär mig mycket av er! Här är ett litet axplock av inläggsgodis från veckan som gått:

Det finns många bloggare som gillar utdelningar och satsar på att hitta bra sådana aktier. Många gillar också dollarmiljardären Warren Buffet. Här är en intressant beskrivning av en liknande investerare från bloggen Svensk blogmillionare: Investeraren Philip A. Fisher köpte och höll kvar sina aktier hela livet

Ibland är det tuffa tider och man måste vända på varje mynt för att få allt att gå ihop. När jag var student så var ofta perioden maj-juni då man varken fick studielån eller sommarjobbslön oftast katastrofal. På bloggen Smart privatekonomi beskriver Herr K hur han ser på livet framåt: Det är tuffa tider

Utdelningar har både fördelar och nackdelar. Ett problem som lyfts fram på bloggen 4020 är att det tar tid att nå upp i så stora summor att utdelningarna blir stora: Den största nackdelen med utdelningsinvestering

Ett inlägg om att tjäna pengar på nätet hittar ni på bloggen Mjukvara.se/blogg: Hur du tjänar pengar på att titta på tv

Bloggen JoinSimon skriver ner allt vad flashsajter heter: 10 anledningar till att sajter byggda i flash suger

Mina inlägg under veckan som gått:
Från passiv till aktiv privatekonom
dagen efter konsert
Uppdatering min värdeutveckling
nedåt
Kapitalförsäkring, trötthet och företag
Säkerheten på internetbanker
web-entreprenören Ted Valentin
Lurigt läge - Börsen mitt i veckan
Plötsligt händer det!
Rock n´ Roll på Swedbanks bolagsstämma
Måla börsfan på väggen
Updating the business process
Introduktion av introduce

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig söndag och en spännande börsvecka!

Inga kommentarer: