Veckans inlägg - silvermynt och slitna skor! ~ Mot miljonen

söndag 6 september 2009

Veckans inlägg - silvermynt och slitna skor!

Veckans artiklar spänner över allt ifrån silvermynt till slitna stövlar och till Charlie och Mathias i TV-programmet lyxfällan, läs och njut!

På de bägge ekonomibloggarna Cornucopia och Life of a Stockman har man ett tag avundsjukt tittat på modebloggarnas besöksstatistik. Här är deras komiska och något slitna klädsvar: Stiligt eller vulgärt? (Cornucopia) och Dagens outfit (life of a stockman)

Jag misstänker att Herr K på bloggen smart privatekonomi sover med silvermynt i sängen ala Robin Hood: Att tiga är silver. Även bloggaren "J" på en entreprenörs blogg skriver om silver.

Finanskvinnan gillar som jag Lyxfällan, alla privatekonomiälskares favvoprogram: Här har hon hittat bloggen till mamman i det senaste avsnittet: Lyxfällan

John bakom ekonomisk trygghet klickar på annonser på jakt efter passiva inkomster i PCT uppdatering Del 5

Slutligen, även jag har suttit och plitat framför datorn en del denna vecka:
Att bli äldre
Aktieanalys Lundin mining
Uppdatering min värdeutveckling
Jag är en maskin (ikväll)
Passiv inkomst – möjlighet eller falsk förhoppning...
Börsen mitt i veckan - nu är det tydligen en bubbl...
Köp av Getinge B
Gratis bra fonter
Intressant läge i Kina
Everythings that´s fun costs at least 8 bucks

Inga kommentarer: