Veckans inlägg - proffsbloggare och glädjespridare ~ Mot miljonen

söndag 13 september 2009

Veckans inlägg - proffsbloggare och glädjespridare

Så var det söndag. Trettioårsfest på brasiliansk förening igår. Gud vad gott det är med caipirinha! Sedan rör sig benen på dansgolvet även på denne stelbente privat-ekonom. Det är alltså med dans i blodet jag sammanställer veckans läsning:

Här ligger Blondinbellas och modesnärtor i lä! Läser en intervju på tkj om proffsbloggaren bakom DailyMobile.se. Bloggen är svensk men på engelska och har 210 000 - 230 000 sidvisningar. Per dag.

På bloggen 4020.se har bloggaren som är slående lik warren buffett på profilbilden gjort en analys av fyra svenska storbanker i fyra delar: Del 1, del 2, del 3, del 4.

Per Penning ondgör sig över sin trädgård. Själv kan jag ibland ondgöra mig över mina balkongväxter. Jag är nog inte man nog för en trädgård även om jag ofta saknar gräs under min tår med en kaffekopp i handen.

Det jobbas också en del i bloggosfären med företagsbyggande. Entreprenörsvägen är ibland en ganska krokig väg. Men både En entreprenörs blogg och ekonomisk trygghet jobbar framåt ändå!

Själv har jag lyckats knappa ihop 13 finfina inlägg denna vecka:
Lördagsmorgon - sanningen om Ikea
Uppdatering min värdeutveckling
Ekonomibloggen – en mansdominerad värld
Jantelagen goes music
Oljan och moralen
Snygga ikoner till hemsidan eller bloggen
Börsen mitt i veckan - Industrin knappar in.
Hyra film på nätet - utvärdering och tips
Vila och kreativitet
Hotelentreprenören Petter Stordalen
Aktieindexobligation - För- och nackdelar
Unga startar företag
Att skapa en produkt - Mitt företag

3 kommentarer:

J sa...

Och på tal om entreprenörsvägen, hur går det med företaget? =)

inte miljonär än sa...

Det går framåt, jobbar ganska mycket just nu med skapande av digitala läromedel. Om jag hade haft någon slags koll på hur mycket jobb det skulle bli så vete tusan om jag hade orkat ge mig in på det.

Men det går faktiskt helt ok, enligt mig själv... ;-)

J sa...

Så är det ju nästan med allt, så det är nog tur att man inte hade nån koll i början. =) Kul att höra!