Updating the business process ~ Mot miljonen

måndag 14 september 2009

Updating the business process

Hey readers! Tänkte det var dags för en liten uppdatering på företagsskaparfronten. Var står motmiljonenmannen i denna process måntro.

Eftersom det alltid är minst ett problem konstant i denna process och jag tycks ha en fallenhet för att se dessa problem så börjar vi där. Jag har lagt upp en hemsida med egen domän som nu fungerar relativt bra. Det tog typ 300 h för binero att peka domänen rätt men jag såg imorse att det var klart. Annars sliter jag mitt gråa hår och bockskägg över css mallar och hur i hela friden de fungerar.

Helst skulle jag också vilja bygga ett system på sidan där kunderna betalar för att få logga in och få tillgång till allt material. Typ "betala 89 kr/kvartal och få tillgång till allt". Problemet är att jag inte vet hur detta görs rent tekniskt. Jag måste alltså be om hjälp och eventuellt betala för att få detta gjort. Hur jag skall gå vidare vet jag inte.

Något som är mycket positivt är dock att jag nu börjar få till knycken på själva innehållet. Alltså det digitala läromedlet. Det har varit mycket slitsamt att veta vad jag vill få ut av mig själv och materialet och inte nå dit. Nu börjar det bli tillräckligt bra enligt mig själv, även om en hel del återstår. Jag lade säkert 10 h på detta i helgen och det var skönt att komma framåt.

Så da buzines rullar på framåt. Allt som allt är det bland det roligaste och mest frustrerande jag gjort i hela mitt liv.

3 kommentarer:

Herr K sa...

Roligt att höra att det går framåt! Tyvärr har inte jag kunskapen att hjälpa dig med det tekniska, men det kikar säkert in någon bloggkollega som har bra tips. Skall bli intressant att kika på när allt är klart för sjösättning :)

J sa...

Häftigt! Det verkar gå i rasande takt nu =) Fast 89 kr/kvartal låter billigt ^^

inte miljonär än sa...

- Herr K, tackar. Jo jag är på G nu så det är skönt. Skall försöka övertyga ngn databaskunnig vän att skrva lite kod åt mig. Får se hur det övertalningsförsöket går.

- J, 89:- kanske är billigt men jag är inte värd mer..... ;-)