Plötsligt händer det! ~ Mot miljonen

onsdag 16 september 2009

Plötsligt händer det!

Vi har precis käkat pasta med lax. Livet återkommer med maten och jag lägger mig ner på kökssoffan som jag fått från min farmor och pustar ut.

Frågar min sambo om jag får visa en sak men får svaret "nej, jag har inte tid, jag skall se över min ekonomi". Va?! Vad hände? Ni som jag följt bloggen har säkert läst att det inte alltid dras jämt i dessa frågor. Men nu, va sjutton, nu ska det ses över budget och kollas över fonder.

"Älskling, ska man köpa fonder nu eller vänta" kommer sedan och vid det här laget ligger min haka nere hos grannen och vilar på deras vardagsrumsgolv tillsammans med deras lilla terrier.

Jag har gjort ett budgetblad i excel åt henne där man kan beräkna sin egen balansräkning 6 månader framåt och den sitter hon nu med och petar förnöjt. Jag har inte frågat ännu vad det är som har förändrats, vill inte det än, nu ska jag bara förnöjt njuta av detta lilla genombrott.

Läs också:
Everything that´s fun costs at least 8 bucks
Min sambo ojar sig över sina pengar
Att bli äldre

6 kommentarer:

Herr K sa...

Man får gratulera, ännu en själ som insett fördelarna med att ha koll på sin ekonomi (och kanske t om fått ett nytt intresse?) :-)

john sa...

Jag tror hon precis har kommit på meningen med livet =)

inte miljonär än sa...

Herr K, jag tackar å ngns vägnar.

John, haha, ja kanske det?!

Svensk sa...

Jo, det är märkligt hur man kan förändras. Jag själv var också fullständigt ointresserad av pengar, fonder och aktier förr.

J sa...

Hur lyckades du!?

inte miljonär än sa...

Faktiskt ingen aning, tror inte att jag har gjort ngt faktiskt... Det kan vara ett av vardagens små märkliga under... ;=)