Köp av Getinge B ~ Mot miljonen

tisdag 1 september 2009

Köp av Getinge B

Jag gick in med mer i medicinteknik företaget Getinge idag. Den hade backat närmare 7 kronor på två dagar nu så den lilla likvid jag hade fick till slut landa i Getinge. Efter att ha funderat på mindre bolag med högre risk (tex Lundin mining, fortnox och RnB) så blev det ett något säkrare alternativ till slut.

Annars har jag under eftermiddagen snickrat vidare på hemsidan till min nya tjänst. Det går inte snabbt där inte. I somras trodde jag att jag skulle vara klar med hemsidan i mitten på augusti. Nu är det september och jag har slutat tro att det är någon vidare mening att gissa tidpunkter då jag kan gå "live".

Har ett heltidsjobb som är relativt krävande och det finns inte tillräckligt med kraft att tömma ur alla vardagar just nu. Men men, små små steg framåt leder också till målet, dock inte lika snabbt.

4 kommentarer:

Svensk sa...

Jag blir nyfiken på vad det är för tjänst du snickrar på!?! Är det något du skriver om när du blir färdig?
/ http://svenskmillionaire.wordpress.com/

inte miljonär än sa...

Hej svensk, jag har skrivit mycket om att jag gör det och problemen som har skapats under vägens gång. Däremot har jag inte beskrivit tjänsten konkret.

Kommer att göra det såfort jag känner att det finns något att visa upp.

Svensk sa...

Ska bli spännande att se vad det är.

Herr K sa...

Förstår att man blir otålig med att bli klar och lansera en affärsidé, men allt har sin tid. Det finns ju saker som kallas arbete, privatliv osv som kräver sitt ;)