Introduktion av introduce ~ Mot miljonen

måndag 14 september 2009

Introduktion av introduce

Jag har sett att de gjort reklam på min blogg när jag skrivit om Fortnox AB. En relativt nystartad sajt som heter www.introduce.se. Syftet med sajten är att lyfta fram och ge information om börsens mindre och medelstora bolag.

Jag gillar idén att lyfta fram mindre bolag som inte lika frekvent får massmedialt ljus på sig och jag gillar att jag lättare får information om dessa bolag. Så hur bra är egentligen sajten?

Om vi tar företaget Fortnox AB som exempel så är det ett av de företag som introduce bevakar. Det vi får information om är:
  • Allmänt om företasidén
  • Nyckeltal som årsvis omsättning, resultat, kapital, soliditet, skulder och antal aktier. Det finns också en nyckeltalsräknare där du utifrån aktuell aktiekurs bl.a. kan beräkna P/E tal.
  • Aktuella pressmeddelanden
  • Pressmeddelanden och kalender
  • Analys av aktuellt företag
  • Intervjuer med företaget och möjlighet att ställa egna frågor till dem.
  • Teknisk analys av företaget.

Jag skulle vilja påsta att den information vi får är mycket bra och användbar. Sajten är också föredömligt lättnavigerbar. Det finns idag (vad jag kan hitta) 44 företag som bevakas introduce. Nu har jag inte läst igenom informationen om dem alla men om den är likvärdig den till fortnox så är det en bra källa till information.

Inga kommentarer: