grådaskig vardag och menybefrielse ~ Mot miljonen

torsdag 24 september 2009

grådaskig vardag och menybefrielse

Vi har varit ute och käkat på La Sombrita nere i linnéstaden. En spansk tapasrestaurang med helt ok käk till helt ok priser. Skönt att komma bort både från jobb, lägenhet och dalande börssiffror. Det börjar ju bli allt mörkare därute nu när hösten närmar sig.

Sitter sedan en stund framför datorn och stirrar. Menyerna krånglar fortfarande på hemsidan. Orkar knappt hålla på med dem mer. Problemet var att det blev olika utseende i IE och Firefox. I IE såg det ut som jag vill men i firefox skapade. li-taggarna skapade sådana där runda listprickar.

Så sker ett litet under i vardagens mörkergrå tillvaro. Min bror ringer och vet hur det skall kodas istället. Helt underbart. Jag tackar gudarna för kunniga syskon.

4 kommentarer:

Herr K sa...

La Sombrita har jag varit på vid ett tillfälle, riktigt trevligt ställe tyckte jag :)

Så vad tror du, har även börsen drabbats av höstmörkret som vi spekulerat om tidigare?

inte miljonär än sa...

Trodde personligen att det fanns en möjlighet till lite mer uppgång ett tag. Nu har börsen försökt komma uppåt ett tag men "misslyckats".

Tyvärr tror jag nog att det blir en nedgång ett tag fram till rapportperioden. Jag skulle dock bli förvånad om vi sjönk så lågt som till sommarens nivåer...

Anonym sa...

På lördag ska vi inte spara, bara slösa våra surt förvärvade pengar på gott vin med tillbehör.....
//S

Gött ska det bli!

inte miljonär än sa...

yes!!!