Entreprenörer är glada, svettiga och sover aldrig ~ Mot miljonen

onsdag 30 september 2009

Entreprenörer är glada, svettiga och sover aldrig

Kommentaren fick jag idag på jobbet av en kollega. Är det bilden av entreprenörer hos gemene man tro? Frågade sambon ikväll om jag passade in på den bilden.

Hon tyckte inte det stämde in på mig förutom svettigheten!

Va?! Tycker du jag luktar svett, frågar jag självklart. Nä, egentligen inte förutom när du kommer hem från innebandyn och sätter dig i fåtöljen. Uppenbarligen är hon ute efter att reta gallfeber på mig....

Idag har Metro en rätt kul artikel om olika typer av entreprenörer. Personligen vet jag varken om jag ännu kan kalla mig för entreprenör eller vilken typ av entreprenör jag i så fall är. Men i artikeln väljer jag mellan kaka-entreprenör (starta upp något och sedan sälja) och den proffesionelle(bygga livskraftiga bolag som håller i längden). Tiden får utvisa det hela....

3 kommentarer:

Miljonkoden sa...

Hehe intressant artickel. Skulle vilja ha uppstartarens entusiasm och energi för att sedan övergå till stark ekonomi som livstilsentrepenören :)

J sa...

Intressanta schabloner, tror själv jag är uppstartare som försöker bli livstilsentreprenör, men hur det går med det lär man ju se.

inte miljonär än sa...

- miljonkoden, låter som en bra kombination att önska sig. Om man siktar mot det kanske det också blir så?

- J, jag själv har nog inte uppstartarenergin riktigt. Är mer en slow starter som tänker och tänker och tänker och sedan kommer det lite i början. Men när jag är igång brukar jag ha lättare att öka farten. Däremot har jag en kollega (som också är entreprenör) som är typen att slänga sig rakt ut i nästan vad som helst. Allt blir inte lyckat men en del blir det...