Veckans inlägg ~ Mot miljonen

söndag 27 september 2009

Veckans inlägg

Det har varit en spännande vecka detta. Lansering av företaget har fått fart på mitt livsanda trots att börsen gått dåligt. Som avslutning på veckan känns det alltid kul att kunna rekommendera lite inlägg i den svenska bloggosfären.

På bloggen Smart privatekonomi tar Herr K upp kampen mot fondförvaltarna i inlägget Hur bra är egentligen fondförvaltarna på sina jobb?

Ekonomisk trygghet investerar enligt utdelningsprincipen och börjar få ordning på sin portfölj. Bland annat satsar han på Coca-Cola och Mackedonken. Läs om Direktavkastning på mina aktier

Utdelningskungen i bloggosfären är http://40procent20ar.blogspot.com/ och om man är intresserad av att läsa allt om de svenska företagens utdelningar rekommenderas åter igen http://www.borsdata.se/.

Fick ett tips på en ny blogg i ekonomibloggosfären, bloggen heter Miljonkoden, välkommen in i ekonomibloggosfären!

Per Penning lyfter fram statistik om buffertsparande efter att ha sett programmmet Lyxfällan i inlägget Blanda bort korten.

En entreprenörs blogg har bytt bank till Avanza och beskriver varför i Ny bank nya möjligheter.

De inlägg jag själv har skrivit denna vecka är följande:
Tack till alla som länkat!
www.matematikvideo.se - presentation!
Uppdatering min värdeutveckling
Lyxfällan och Gordon Ramsey
grådaskig vardag och menybefrielse
Det lönar sig att vara optimist?
Statistik den historiska börsutvecklingen del3
Börsen mitt i veckan - Bankbluffen avslöjas igen
Att vara lite räddhågsen
Statistik den historiska börsutvecklingen del2
Snart live med hemsidan till företaget
Statistik på den historiska börsutvecklingen

Nu önskar jag eder en härlig söndagskväll!

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Tackar ödmjukast för att du länkar till mina torftiga inlägg. :D

inte miljonär än sa...

Varsågod Mr Penning! Lycka till med bufferten!