Börsen mitt i veckan - Industrin knappar in. ~ Mot miljonen

onsdag 9 september 2009

Börsen mitt i veckan - Industrin knappar in.

Börsen har denna vecka återhämtat sig efter den senaste nedgången. Kanske beror det på att börsen har dumpat den fula piratfisken Hans Pandeya... ;-)

Min egen portfölj har släpat efter omx denna vecka eftersom industriaktierna inte gick så bra under mån-tis. Idag gick industribranschen totalt sett uppåt 3,19%, bäst av alla sektorer så det var trevligt.

I grafen nedan jämför jag Industrin (blått) med dagligvarorna (svart) i ett treårsperspektiv. Vi kan se att de cykliska industriaktierna har börjat inhämtningen av de mer defensiva dagligvarorna.

Jag har ju strategin att ligga tungt viktad i industriaktier då jag tror att vi sedan slutet på våren, sakta men säkert, har varit på väg ut ur lågkonjunktur. När världsmarknadens finansoro har börjat stilla sig skall det bli väldigt intressant att se om jag har lagt mina kort på rätt branch.

Nu hoppas jag självklart på nya uppgångar under slutet på veckan så att min veckosammanställning blir en trevlig upplevelse.. ;-)

Läs också:
Börsen mitt i veckan - nu är det tydligen en bubbla
Börsen mitt i veckan - ett sökande efter riktning
http://winningtrading.vinnarbyran.se/?p=2915
bloggen Smart privatekonomis inlägg om Piratebay affären

Inga kommentarer: