Att skapa en produkt - Mitt företag ~ Mot miljonen

måndag 7 september 2009

Att skapa en produkt - Mitt företag

Att skapa en produkt, har jag insett, är svårt. Den första glädjen som jag fick när jag gjort de första digitala läromedlen har bytts ut mot förnyade idétester. Det beror på att jag inte är nöjd med dem. Hur skall jag kunna sälja något jag inte är nöjd med?

Kanske finns det försäljare som kan sälja saker som de inte är stolta över? Sådan är dock inte jag. Om jag skall kunna vara en bra försäljare tror jag att det mest grundläggande för mig är att tro på produkten och att vara stolt över den.

Men utvecklingen av företaget är nu den att jag i stora drag (finns massa småpill kvar) byggt klart hemsidan och nu skall jag sätta mig och ta en rejäl funderare på produktutvecklingen. Jag har nu spenderat ca: 5000 sek i teknisk utrustning+programvara för att komma så här långt. Jag har även fått köpa en ny dator för 9000 sek men det räknar jag som en "privat" investering också. Mitt fondsparande har blivit lidande av detta och bufferten har minskats. Jag hoppas nu att dessa investeringar räcker för att komma vidare.

Det skall bli kul den dagen jag känner att tiden är inne för att presentera allt för er här på bloggen. Har fått mycket stöd och uppmuntran här och det tackar jag alla läsare för!

Läs också:
Att göra en affärsman av en lärare
Mitt företag och jag - Sisyfosarbete
Entreprenörsmänniskan

Inga kommentarer: