Veckans inlägg ~ Mot miljonen

söndag 30 augusti 2009

Veckans inlägg

Här listar jag lite läsning som varit intressant i den ekonomiska bloggosfären den gångna veckan.

- På bloggen JoinSimon diskuteras den bortgångna bloggaren Alteregos gamla domän och dramat då denna domän togs över av SEO mannen Per Gustafsson. Intressant läsning.

- På bloggen winning trading fortsätter temat Koenigsegg. Man kan bara hålla med, hela saabaffären är bland det skummaste på länge.

- Vill återigen tipsa om bloggaren 40procent20års nya tjänst http://www.borsdata.se/. Mycket information och det mesta gratis!

- På den rosa bloggen Köpstopp och ekonomi flödar känslorna på ett härligt sätt, läs om minna i mynthögen växer så det knakar

- Vill ha allt har satt igång med något som kallas XtraSpar, varje gång du betalar med kort sparas en mindre summa. Kanske inte ger den bästa värdeutvecklingen direkt men bra för de som vill "spara lite omedvetet". ;-)

- På smart privatekonomi görs ett insiktsfullt inlägg om motivation.

- Till sist, En utdelningskalenderhttp://www.dollarkursen.com/.

Mina inlägg under veckan:
Mot miljonen - ett försvarstal
Uppdatering min värdeutveckling
(För) mycket positivitet?!
Uppdatering mitt företag
Börsen mitt i veckan - ett sökande efter riktning
Rapporten Fortnox
imorgon rapport Fortnox
Börsdramat Optimism vs pessimism
Entreprenörsmänniskan
Önskas: tips webhotell

Inga kommentarer: