Uppdatering mitt företag ~ Mot miljonen

torsdag 27 augusti 2009

Uppdatering mitt företag

Den senaste veckan har jag inte kunnat jobba så mycket framför datorn pga en irriterande musarm. Min högerarm är helt stel och sleten. Måste säga att det är helt sjukt vad mycket hinder som kommer i min väg. Jag antar att det i mångt och mycket beror på att man lämnar sin "comfort zone" och gör saker man inte gjort tidigare. Det skapar massa psykologiska och kroppsliga nyheter. Det är ständigt en problemlösningsprocess.

Vad har jag då gjort hittills i utveckling av det digitala läromedlet:
  • Jag har skapat ett testmaterial som jag har fått feedback på från ca: 7 personer. Resultatet av detta är att jag behöver finjustera produkten och skapa en högre proffessionalitet i utförandet. Just nu klarar jag inte heller av att jobba vid datorn så det här får vänta.
  • Jag har byggt en affärsplan som i princip är klar.
  • Har beställt webhotell och bokat domännamn.
  • Har byggt en hemsida med hjälp av css språk. Detta har varit nytt för mig så lärprocessen har tagit tid.
  • Jag har bett om hjälp från en vän att utveckla lite animationer till hemsidan.

Så det går framåt, sakta men säkert. Det stora problemet just nu är alltså att jag behöver skära ned på datortiden. Är det någon som har bra tips på hur man blir av med musarm så tas detta tacksamt emot!

Läs också:
Passiv inkomst - möjlighet eller falsk förhoppning
Entreprenörsmänniskan
Mitt företag och jag - Sisyfosarbete
Att göra en affärsman av en lärare
Att hålla drömmen levande

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att byta och använda vänster hand istället för höger kommer till en början att kännas lite bakvänt, men eftersom det är få rörelser och klickande, så går det fort att vänja sig till med. Efter en vecka eller två är du lika bra med vänster som du nu är med höger

Herr K sa...

Jag har tidigare fått musarm och då fått rådet att vila armen så mycket som möjligt samt smörja in den med inflammationshämmande (inte inflationshämmande) salva. Det har hjälpt, men ibland fått lite värk när jag suttit för mycket vid datorn. Se till att sitta så ergonomiskt som möjligt för att inte anstränga armen i onödan :)

inte miljonär än sa...

inflammationshämmande, here I come, Jag gillar smörjor