RNB, kursen drar iväg, öl åt bror ~ Mot miljonen

måndag 10 augusti 2009

RNB, kursen drar iväg, öl åt bror

Lovade i en analys av RnB min bror att bjuda på en öl om företaget blev nästa raket. Idag kom nyheten att företaget haft bra försäljning i Juli och kursen har idag stigit med nästan 15%. Så det blir väl antagligen att bita i det sura äpplet och traska ner på systemet så småningom. Grattis J!

Själv avvaktar jag med köp av denna aktie. Sitter just nu och funderar på lite omplaceringar av innehavet. En intressant aktie som jag har haft koll på ett tag nu är Fortnox. Här väntar jag på nästa kvartalsrapport innan jag eventuellt gör ett köp.

8 kommentarer:

Kristofer sa...

Grattis till ölen för din bror! Själv sitter jag på aktier i RnB sen i vintras och glädjs åt rusningen idag. Den har dock varit uppe och nosat på dagens siffror tidigare innan den sjönk tillbaka igen, men nu verkar företaget visa resultat. Förhoppningsvis börjar aktien klättra när konsumenterna handlar mer kläder :)

inte miljonär än sa...

Kristoffer, grattis även till dig, hoppas nu att rusningen fortsätter för er. Jag gläds åt denna uppgång jag med!

Roger sa...

Hej på dig bloggaren. Höll på att sätta kaffet i strupen när jag hittade denna blogg. Nästan som jag skrivit den själv. Har nästan exakt lika stor summa på aktier och fonder förutom att min aktiedel är något större procentuellt sett. Fonderna är på Nordea och har aktierna på Avanza!!

Dessutom Har jag haft bankaktier som SEB och Swedbank (som jag fortfarande har) som jag gått ut och in i under våren på samma sätt som du beskrev. Har dessutom Trelleborg, SSAB och telekom fast Telia sonera istället. Anledningen var att Tele2 hade rusat och Telia rasat precis innan köpet. Men vad jag ångrar Boliden som jag köpte alldeles för få av för 17 kr!!!! Sålde alldeles för snabbt

Sparar ungefär lika mycket i månaden. Dock endast på enskilda aktier numera. Fonderna fortsätter ju dock att växa (förhoppningsvis) på sidan om.

Garvade när jag läste din diskussion med arbetskamraterna. Har ett låglönearbete själv med bara låg utbildning som krav. Upplever samma motstånd själv när jag talar om börsen. Nämner dock aldrig hur mycket jag har. Det är jag försiktig med.

Vad är din ålder? Har inte hittat det nånstans. Skulle va kul att veta bara för skojs skull. /Roger

inte miljonär än sa...

Hej Roger!
Vilken tur att du inte satte kaffet i strupen, även om det är ett trevligt sätt att säga adjö på. Kaffe är ju ett av livets goda ting och en få lagliga droger... ;-)

Trevligt med någon som hamna i samma strömfåra som mig själv även om det finns en risk att vi då har drabbats av flockbeteende: (läs gärna: http://investment-fiduciary.com/2009/07/30/how-investors-lost-money-evidence-from-mutual-fund-flows, ett tips från "wimsey")

Min ålder är 31 år och jag jobbar som lärare i Göteborg. Jag har haft ett aktie- och fondintresse i ca: 5 år och tycker fortfarande att jag har massor att lära mig inom denna värld, vill inte på något sätt kalla mig för expert eller kunnig utan ser mig gärna som på vägen mot att bli det (någon gång)

Roger sa...

Det blir bara ännu mer spöklikt.......Jag är 31 år. Började med fonder vid 27 års ålder utan nåt egentligt stort intresse. Hade dessutom på slutet av 2008 ca 35% mindre på fondkontot än vad jag betalat in. Detta naturligtvis p g a krisen.

Detta skrämde mig dock inte utan insåg att om nånting som normalt går upp 10 % i snitt per år kunnat backa så enormt så måste det kunna öka ännu mer enormt vilket ökade mitt intresse.

Började med aktier i December 2008. Hade dock en nedmonterad räntebuffert som startkapital. Har alltså haft 0 i buffert hittills i år. Har haft tur att jag inte haft nån plötslig utgift.

Ska dock få ihop en buffert så snart som möjligt så sover jag säkert bättre framöver.

Ska försöka nå en miljon vid 37 års ålder 2015 men tror att det kan bli svårt.

inte miljonär än sa...

Jo, det verkar minst sagt läskigt det här Roger... haha, vi får se hur länge vi följs åt i aktievalens värld!

JR sa...

Käre broder S... som man brukar säga så är inte vinsten hemma förrän aktierna är sålda. Kan dock meddela att sedan du fick tipset en solig dag på ön så har aktien gått upp med 51,83%. imorgon är dock en ny dag. Vad gäller ölen så kommer den vidarebefordras till den ursprungliga tipsgivaren B.

Anonym sa...

RnB nu sålt. 40+% blev det på en månad. Raket eller inte, du bestämmer! om det blir öl så vill jag ha ngt belgiskt...

Bror J