Önskas: tips webhotell ~ Mot miljonen

måndag 24 augusti 2009

Önskas: tips webhotell

Står i valet och kvalet vilket webhotell jag skall skaffa, är det någon som har några tips? Jag har funderat på surftown men ett företagsabonnemang tyckte jag var ganska dyrt där, typ 1700 sek.

Alternativet är att skaffa ett privat abonnemang, det blir mycket billigare men man får mindre trafikhastighet. Skillnaden var: på privat 50 GB och företag 100GB. Jag vet inte hur stor skillnad detta gör, vet ni?

Har ni andra tips på webhotell?

8 kommentarer:

Håkan på Spara & Placera sa...

Använder själv Binero och tycker det funkar utmärkt. Man klarar sig mycket långt på deras mindre paket om det inte är en vääldigt stor eller komplex sajt man ska lägga upp.

mvh / Håkan

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Kolla in Clichehosting.com dom har jag till mina sidor.

J sa...

Har wopsa själv men de har haft så mkt strul med en server nyligen att jag inte riktigt kan rekommendera det. One.dk ska vara riktigt bra har jag hört.

Monkey Business sa...

Använder även jag Binero och är väldigt nöjd med dem. Så min röst går för dem. Kanonbra kundtjänst kan även tilläggas.

Per Penning sa...

Provat många men återvänder alltid till One.com.

inte miljonär än sa...

Hej alla och tack för alla tips! Jag ringde till Binero och pratade lite med dem och kände mig nöjd med bemötandet. Så det fick bli ett privatabonnemang hos dessa.

Om företaget utvecklar sig uppgraderar jag till ett företagsabonnemag vilket inte skulle vara några problem enligt snubben jag pratade med.

Återigen, tack för alla tips!

Håkan på Spara-Placera.se sa...

Jag tror du gjorde ett bra val. Som sagt - jag är mycket nöjd efter 1 år som kund hos dem.

Hjärnladyn sa...

Jag röstar också på One.com (f.d. B-One). Har aldrig haft några problem där. Dessutom är det prisvärt.