Odla mer hemma och spara pengar och miljön ~ Mot miljonen

onsdag 19 augusti 2009

Odla mer hemma och spara pengar och miljön

Läste på bloggen koldioxidexperimentet om ett ganska intressant sätt att odla på: Genom självvattnande system i fönstren. På det sättet kan man förse sig med en mindre mängd grönt och skönt året runt. Dessutom sparar vi på vår miljö en aning mer. Läs mer här: http://www.windowfarms.org/

Mer miljötankar
Idag har det också presenterats idéer här i Göteborg om införande av trängselavgifter. Bloggen Cornucopia menar att detta är ett feltänk ekonomiskt och att pengarna används fel: Dvs att de skall användas till att bygga mer vägar. Själv som boende i innerstaden Göteborg välkomnar jag detta förslag med glädje. Äntligen! Varje dag jag åker till jobbet ringlar sig bilköerna långa utmed lederna här i Göteborg och jag som åker med bussen blir också lidande då jag fastnar i samma bilköer.
Håller med Cornucopia att det är ett feltänk att använda pengarna till att bygga nya vägar men samtidigt måste något göras åt innerstadens bilträngsel. En dröm vore en bilfri innerstad!

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Kul med egen skörd.

inte miljonär än sa...

Ja det är alltid härligt, just nu skördas det mängder av persilja i min lägenhet!