När alla syn och hörselintryck minskar så somnar jag ~ Mot miljonen

måndag 10 augusti 2009

När alla syn och hörselintryck minskar så somnar jag

Har den senaste tiden jobbat rätt hårt, både med mitt "riktiga" jobb, med min blogg och den affärsidé jag just nu testar. Jag insåg förra helgen att hjärnan min snurrat rätt friskt ett tag.

Befann mig ute på landet hos mina svärföräldrar. Ingen dator, dålig tv-burk, ingen telefon, ingen (egen) disk eller tvätt som skall strykas. Jag dricker kaffe i trädgården och den 17 år gamla katten "Kasper" ligger slött bredvid. Han är gammal och gör sällan några större rörelser. Några augustitrötta fjärilar flyger runt i trädgården och alla syn- och hörselintryck minskar. Jag somnar. Mycket bättre än så går knappt att få för en informationsbombad storstadsmänniska som mig.

Bestämmer mig när jag slött vaknar för att ta det lugnare. Jag skall försöka det. Inte för att jag är jättestressad men livets färger tycks vara vackrare där i det lugna tempot. Jag skall vara lite mer livsnjutare. Iallafall några dagar.

Inga kommentarer: