Länkar ~ Mot miljonen

lördag 1 augusti 2009

Länkar


Här samlar jag länkar till sidor som handlar om Aktier, fonder och ekonomi.

Vill du att din sida skall vara med i denna lista? Skicka då ett förslag till intemiljonar@gmail.com. Framförallt lägger jag upp länkar som känns relevanta för mina läsare och där du kan erbjuda en bra tillbakalänk.

På den här sidan hittar du gedigen information om Ekonomi, lånefakta och information om lånegivare. Kika också på lånekalkylatorn där man kan se en kalkyl över lånekostnaderna. Gå till Hittalånet.



Om du vill lära dig mer om trading, swingtrading eller daytrading så är denna blogg inte något för dig ;-) Istället rekommenderar jag i så fall Tradingportalen som innehåller massa fakta och guider om detta sätt att investera på. Bland annat har de mycket fakta om daytrading.


rsdata.se samlar finansiell information om svenska företag med fokus på utdelningshistorik (direktavkastning). Sajten är byggd av bloggaren bakom 40procent20år. Själv använder jag denna sajt som en faktabas inför långsiktiga investeringar i aktier där jag vill ha bra utdelningar över lång tid framöver.


GuldSilver.info är en kunskapsbank med information om investerande i guld, silver, platina och palladium. Här finns allt du behöver veta om guld- och silvermynt, tackor, minnesmynt och numismatiskt guld. Sajten är gjord av bloggaren bakom Smart Privatekonomi



Dollarkursen.com har en gjort en bra utdelningskalender där man enkelt kan se när ett visst företag delar ut under året och hur många gånger per år du får en utdelning.




Inga kommentarer: