Jämförelse mina fonder ~ Mot miljonen

fredag 14 augusti 2009

Jämförelse mina fonder

Jag är kund både hos Avanza och Nordea, fondsparandet har jag lagt hos Nordea och mina aktier sköter jag via Avanza och är för tillfället nöjd med det. Hos Avanza finns en en utmärkt jämförelstjänst och jag gick in där för att kolla utvecklingen av mina fonder. Det är inte särskilt lätt att se på bilden ovan (lyckades inte få bättre kvalitet) men man kan se att Indien och Rysslynd har haft den absolut bästa utvecklingen den senaste tiden följt av Kina och Norden.
Sämst har det gått för min klimatfond, som inte är så miljövänlig som jag först trodde. Den innehåller diverse olika gasbolag och jag planerar nu att sälja av den och byta till någon annan fond eller lägga pengarna på aktier istället.

Inga kommentarer: