Jag vill ha lön nu ~ Mot miljonen

fredag 21 augusti 2009

Jag vill ha lön nu

Den här och förra månaden har min egen ekonomi verkligen varit jobbig. Mycket beroende på oförutsedda utgifter (köpt ny dator) och utgiftstung semester. Jag och min konstnärsfattiga sambo har hankat oss fram några veckor på lite pengar och nu börjar jag bli trött på att vända på slantarna. Jag vill ha lön. Det är en vecka kvar och det känns alldeles för länge.

Har sparat alla mina kvitton ett tag för att se var alla pengarna hamnar. Plånboken ser ut som en amerikansk hamburgare bestående av otäcka kvitton som kött och svart läder som bröd. Kommer nog att bli en (nyttig) rysare att gå igenom dessa. En slag "reningsritual". ;-)

Jag är ganska nöjd ändå med att jag har en buffert att plocka ur när saker och ting hopar sig ekonomiskt. Utan den hade jag säkert varit tvungen att sälja av fonder eller aktier vid mindre gynnsamma tidpunkter eller ännu värre ta något sms lån med ränta från helvetet. Eller kanske ombilda hela mig till ett aktiebolag och göra en nyemission. Det fungerar ju för swedbank så varför inte... ;-)

Nä nu har jag kanske varit lite väl negativ ett tag här, det är ju ändå min födelsedag idag så jag får väl försöka tänka på något trevligare...

8 kommentarer:

Herr K sa...

Ta inga sms-lån för allt i världen, då kan du lika gärna sälja din själ istället :P

Man får passa på att gratulera på födelsedagen för övrigt! Se till att göra något bra av dagen och kanske släppa tanken på det ekonomiska för en stund, njut av livet :)

minna sa...

Grattis på födelsedagen=) Bara fortsätta att kämpa.=)

J sa...

Grattis grattis

nonhosonno sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Grattis! En riktigt bra blogg! ^^

inte miljonär än sa...

Tack till er alla!

Anonym sa...

Grattis en timme för sent. :)

/Johan

Hanneles paradis sa...

semester är väl ingen överraskning, den ska man spara till 11 månader.