Jag är en projektmänniska ~ Mot miljonen

lördag 1 augusti 2009

Jag är en projektmänniska

Har så länge jag kan minnas varit en människa som med lust, liv och engagemang går in i olika slags projekt. Det kan vara alltifrån lyckade projekt som ger mersmak till mindre lyckade projekt.

Särskilt lätt är det att minnas projekt som inte är särskilt lyckade. Som det oerhört tidskrävande och alldeles för blöta projektet att bygga ett 400 liter stort akvarium. Hej och hå vad jag ångrade att jag gav mig in i detta. Minns hur parketten såg ut under detta akvarium då jag äntligen lyckades få sålt det. Inte vackert. Och inte gav det någon värdemässig vinst direkt. Snarare en djup förlust som det mörkaste svarta hål.

Eller när jag tyckte att vår katt Cirkus var alldeles för tanig och satte henne på "projekt fettdiet" resulterande i kattspya i vardagsrummet. Varken katt eller sambo ansåg att detta projekt var särskilt lyckat.

Sedan finns det projekt eller intressen som stannar kvar. Ibland inte så aktuella men som alltid återkommer. Kärleken till vin, musik, familj och vänner som är som en varm filt runt den kalla tillvaron. Längtan efter att se mina orkideer blomma, växa och bli sådär knotigt undersköna. Den starka drivkraften att utveckla saker: bli bättre på aktiehandel, jobba vidare med företagsidéer.

Jag hoppas minnen över projekt som denna blogg eller det pågående företagsprojektet skall vara minnen som jag gläds åt och att dessa projekt skall stanna kvar hos mig under många år framåt. Men vi får se, jag är en projektmänniska, kommer alltid att vara.

Inga kommentarer: