Företagsplaner rullar äntligen framåt ~ Mot miljonen

tisdag 11 augusti 2009

Företagsplaner rullar äntligen framåt

Efter diverse vedermödor och elakartade teknikproblem börjar nu äntligen saker och ting fungera bättre med planen på företag. Jag har nu nästan nått slutet av testfasen av mina idéer. Eftersom jag ännu inte avslöjat något här på bloggen om vad dessa idéer rent konkret består av så kanske en del undrar vad den något ambivalente bloggaren egentligen håller på med.

Egentligen är det ingenting revolutionerande överhuvudtaget jag sitter och sliter mitt hår över på kvällarna här i lägenheten. Det är en webtjänst jag vill utveckla som förhoppningsvis kan generera (när det väl är klart) lite extra pengar i kassan som sedan kan investeras i värdepapper. Tanken är att utveckla ett digitalt läromedel via en websida men eftersom jag är lärare och inte webguru eller programmerare i någon större utsträckning (kom bara till att skriva ut "hello world" i java-kursen innan det sket sig) så tar detta tid. Inte för att detta kommer att kräva några större programmeringsinsatser av mig utan för att jag inte alltid är helt hemma med datorer.

Min sambo och katterna är dessutom något gnälliga över det faktum att "Mannen i huset" mest sitter och skriker guturala okvädesord framför datorskärmen. Katterna (som jag faktiskt ibland tycker om) visar detta mest genom att placera sina håriga kroppar på mitt tangentbord och gny som om världen går under medan sambon mest tycker att jag borde umgås lite lite mer. Jag försöker vara alla till lags, jag lovar....

Men men, nu känns det som jag äntligen är på G igen! Vinden blåser i mitt hår, nedförsbacken ger mig fart, dom digitala gudarna är åter på denna bloggarens sida. Vem vet, det kanske dröjer ett tag nu innan jag rusar in i nästa problem. Men det är väl som jag skrivit innan, det är inte hur man har det, det är hur man tar det!

3 kommentarer:

Kristofer sa...

Det var ju det jag sa, aldrig ge upp! Kul att höra att det går framåt :) Jag har också haft en del planer för webben, men det har tyvärr stannat på idéstadiet pga att jag inte heller är en mästare på webprogrammering.

En sak som kan vara bra att komma ihåg är att när man kan få för sig att ens nära och kära tar tid från ens projekt, så är det trots allt dem som ger oss orken att fortsätta med våra drömmar :)

inte miljonär än sa...

Tack för stödet Kristofer, synd att du inte kommit längre med dina egna företagsplaner. Hoppas att du ngn gång kommer ut med något och att du då berättar om det så att man får höra!

Kristofer sa...

Tack själv, det bor nog en liten entreprenör även inom mig faktiskt, han har inte vågat komma ut riktigt än bara :P Men kommer planerna komma till stadiet då de är mogna för verkligheten ska jag självklart berätta om det! Lycka till med projektet!