Börsen mitt i veckan - svagt nedåt ~ Mot miljonen

onsdag 19 augusti 2009

Börsen mitt i veckan - svagt nedåt

Den här veckan fortsätter min portfölj svagt nedåt. SSAB, SCA, Getinge och Trelleborg har alla backat en del sedan uppgångarna under rapportperioden. Känslan jag har just nu är att det kommer att fortsätta backa eller stå still ett tag framåt. Det känns som vi är inne i en mellanperiod där vi varken kommer få längre uppgångar eller nedgångar. Jag tolkar detta som att många håller sig avvaktande inför framtiden. Om det går upp eller ned är det väl ingen som vet.

På jobbet har nu våra elever kommit tillbaka efter sommarlovet och det känns bra. Allt på jobbet blir stökigare, mer högljutt och jobbigare men samtidigt får jag så mycket energi av att träffa alla dessa brokiga tonårsungar. Allt kan hända men det är också spännande och utmanande. Inser varför jag jobbar som lärare.

Inga kommentarer: