Börsen mitt i veckan - Försäljning av Oriflame ~ Mot miljonen

onsdag 12 augusti 2009

Börsen mitt i veckan - Försäljning av Oriflame

Börsen har efter en tids uppgångar tagit lite paus och det kanske är välbehövligt. Det känns som om det kanske gått lite för snabbt uppåt ett tag. Min portfölj har minskat sitt värde med någon tusenlapp hittills denna vecka.

Idag rapporterade Oriflame sitt halvårsresultat och marknaden reagerade negativt på resultatet som var sämre än väntat. Jag följde idag strömmen och sålde av mitt innehav. Gjorde några procents vinst på bolaget men inte mycket då jag inte hade investerat särskilt mycket i det. Det känns bra att avsluta kapitlet med Oriflame och ligga likvid under ett tag. Det är också kul att åter börja spana vidare efter nya investeringar. Jag har legat kvar i mitt innehav under hela sommaren och det har börjat klia i köp- och säljnerven.

Några aktier som jag spanar in för tillfället är Fortnox, Rnb eller om jag istället skall fylla på något av mina andra innehav.

4 kommentarer:

minna sa...

jag valde att behålla oriflame...smink går alltid åt...man säljer mer läppstift när det är lågkonjuktur..

inte miljonär än sa...

Det kommer säkert att bli bra för Oriflame framåt, det tror jag också men jag kände själv att jag har alldeles för dålig koll på sminket... ;-)

Och om man skall hålla ut genom upp och nedgångar måste det finnas någon slags förståelse för sin egen investering och i det här fallet gör jag inte det.

Jag önskar dig lycka till!

JR sa...

Skulle avråda att gå in i RnB nu, finns stor risk för rekyl efter senaste månadens rally... Broder J

inte miljonär än sa...

jo säkert sant.... Jag har ibland gjort misstaget att gå in efter rally. skall försöka att inte göra om det