Börsen mitt i veckan - ett sökande efter riktning ~ Mot miljonen

onsdag 26 augusti 2009

Börsen mitt i veckan - ett sökande efter riktning

Tittar in på mitt konto på Avanza. Hälften av aktierna har gått upp. Andra hälften har gått ned. Börsen verkar inte riktigt veta vilket håll den skall ta vägen just nu. Lite vilsen. Står fast vid att "börsen" (som om den hade en egen vilja) söker riktning. Egentligen är det väl alla som investerar i aktier och fonder som söker en riktning för tillfället.

Kanske är det så att investerarna inte riktigt vet om vi är på väg ur lågkonjunkturen. Kanske finns det en mörk nyhet som väntar bakom nästa nyhetshörn? En nyhet som sänker våra trevliga uppgångar som varit den senaste tiden. Osäkerheten är stor.

Själv så har jag inte kunnat jobba så mycket varken med aktier eller med företaget. Orsaken är inte att viljan inte finns utan att kroppen har sagt ifrån. Har dragit på mig något som påminner om musarm. Det molar och värker i min högerarm och jag är tvungen att dra ned på datortiden. Mycket irriterande!

Inga kommentarer: