Åter på jobbet och entrepenörstankar ~ Mot miljonen

måndag 3 augusti 2009

Åter på jobbet och entrepenörstankar

Nu sitter jag återigen vid det invanda gamla skrivbordet på jobbet. Krukväxterna har fått flytta tillbaka till kontoret efter sommarens retreat till lägenheten. Mycket "hej, hur har du haft det?" "Ja, vädret var ju dåligt", "Jag var i Danmark" och "vicken ångest att va tebax" osv... Men det är bara att bita ihop och jobba på, man vänjer sig, kommer in i det och vips så är det helt plötsligt julledigt. Vet att detta är en klyscha men tiden går bara snabbare ju äldre jag blir.

Inga spännande rapporter för mig personligen presenteras under veckan. Det är först nästa vecka som temperaturen stiger lite då kosmetikaföretaget Oriflame kvartalsredovisar. Det kommer att komma en inför rapporten analys under veckan.

Annars har jag under helgen jobbat vidare med testfasen av det eventuellt kommande företaget. Skall maila ut idéerna till några vänner på remiss för att höra vad de tycker om det hela. Det känns väldigt bra med lite feedback på idéerna, så att jag inte rusar in i något som inte fungerar.

3 kommentarer:

john sa...

Får man fråga inom vilken bransch du har tänkt starta företag?

mvh John på ekonomisktrygghet.com

minna sa...

usch inte är det kul att komma tillbaka från semestern=(

inte miljonär än sa...

Det är inom utbildningsbranchen. Ganska luddigt svar jag vet, men jag föredrar att vänta på att presentera det tydligare innan jag vet att det verkligen blir av. Är som sagt inne i en testfas för tillfället.

När det väl är uppe och rullar kommer jag göra en mer utförligt beskrivning här på bloggen.