Aktietips av sladdförsäljaren ~ Mot miljonen

måndag 3 augusti 2009

Aktietips av sladdförsäljaren

Jag har tidigare skrivit om att när man får aktietips av taxichaufförer och aftonbladet så är det antagligen säljläge. Idag var jag med om en ny variant. När jag var inne i en musikaffär i Göteborg (freddans) för att köpa en sladd till stereon lyckades jag och försäljaren av någon outgrundlig anledning halka in på ämnet aktier.

Då fick försäljaren helt plötsligt en hemlig min i sitt lite orakade ansikte och böjde sig varsamt framåt över försäljningsdisken. Han hade ett aktietips sa han, det var från säkra källor. Han hade fått ett tips från en "gubbe" som hade grym koll tydligen. Till saken hörde också att min försäljare inte direkt såg ut som en person har grymma aktietips, snarare tvärtom. Han hade sliten t-shirt med stones tryck (såklart) och lite ovårdat rockigt utseende men jag hade ändå byggt upp lite förväntningar på "tipset".

Till min stora besvikelse kunde han tyvärr inte riktigt komma ihåg vad företaget hette. Men det skulle vara något i stil med "irnl" chemicals och vara från irland. När jag kommer hem googlar jag på "chemicals" och "ireland" och hittar några företag. Det närmsta försäljarens bokstäver jag kan hitta är National chemical company och chemical distribution Ireland och det verkar inte jättehett. Så jag tror jag avslutar mina eftersökningar på det heta aktietipset där...

Inga kommentarer: