Aktieanalyser och aktiehandel ~ Mot miljonen

lördag 1 augusti 2009

Aktieanalyser och aktiehandel

Här samlar jag de aktieanalyser som jag själv skriver här på bloggen. Innan du läser dem kan det vara bra att veta att jag framförallt är långsiktig i mina investeringar. Jag har ingen ekonomisk utbildning förutom att jag läst böcker, bloggar och följt börsen under cirka 5 år. Alla är också ansvariga för sina egna investeringar och de analyser jag gör här är tänkta som ett mentalt bollplank för mig och de som är intresserade! Jag har även skrivit en del om konkreta tips när man handlar med aktier Gå då till avdelningen neråt där jag lägger upp de inlägg som handlar om aktiehandel.

Analyser där den senaste presenteras först
Fortnox AB 2010-01-02
Ericsson 2010-01-14
Clas Ohlson 2010-01-04
Ratos AB - 2009-12-14
Opcon, Tricorona och Realty Income - 2009-11-30
Seabased AB - 2009-10-06
Lundin Mining - 2009-09-05
SSAB - 2009-07-27
Trelleborg - 2009 -07-24
Tele2 - 2009-07-23
Retail and brands - 2009-07-22
Fortnox - 2009-09-23

Guider Aktiehandel
P/S - talet
P/E - talet
Direktavkastningens betydelse för kursutvecklingen

Jämviktspendling för den långsiktige?
Månadsutdelningar - Fördelar och nackdelar
Att välja placeringsstrategi
Att investera i Små Bolag
Att hålla nere kostnaderna
Courtage - att välja rätt
Det lönar sig att vara optimist?


1 kommentar:

Marcus sa...

Hej kul att se dina analyser.
Driver själv en sida http://upp2o2ner.wordpress.com/ som är till för nybörjare inom teknisk analys. Varje vecka kommer en ny analys av OMX30 som innefattar:
Analys av utfall från föregående veckas analys och en del som blickar framåt där olika troliga utvecklingar av OMX30 presenteras.

I varje analys tillkommer utbildningsvideor av de verktyg/ teorier analysen bygger på. På detta sätt kan man samtidigt som man löpande följer utvecklingen på OMX30 lära sig hur verktyg inom teknisk analys ska/ kan användas i praktiken.

titta gärna in!

Hoppas att fler av dina analyser kommer upp snart!