Stark börs i början på veckan ~ Mot miljonen

tisdag 14 juli 2009

Stark börs i början på veckan

Börsen började starkt denna vecka. Mina aktier som dippat rejält den senaste tiden har återhämtat sig några procent. Starkast har SSAB gått som gått upp från 83 till 90 på två dagar, närmare 8% plus. Det finns, så vitt jag vet, inga logiska förklaringar till denna starka uppgång, kanske är det spekulationer att den kommande rapporten från stålbolaget är starkare än förväntat.

Getinge som jag skrivit om igår går också stabilt uppåt idag. Här finns det en anledning då de lämnade en stark rapport.

Jag tror inte denna uppgång kommer vara särskilt ihållande, det är nog spekulationer och förväntningar inför rapporterna som gör att börsen tar glädjeskutt upp. Förväntar mig en fortsatt berg- och dalbana.

Inga kommentarer: