Små små steg mot företaget ~ Mot miljonen

lördag 18 juli 2009

Små små steg mot företaget

Fick låna boken "rivstart" av min entrepenörsintresserade vän, vi kan kalla henne för B. Har inte hunnit läsa så mycket av den än men den verkar intressant. Den handlar om hur man kommer igång med sin företagsidé och allt administrativt runtom. Tyckte först att namnet rivstart var mindre bra då det ger associationer, för en orolig själ som jag, till hjärtklappning mer än att känna mig lugn inför att våga hoppa ut i det okända och starta ett företag.

Ett råd i boken som ges är att man skall fundera på om man själv skall göra det tekniska som hemsida och betalningssystem eller om man skall fokusera mer på marknadsföring och att sälja sin tjänst/vara. Känner själv att jag inte är tillräckligt bra på hemsidor och sådant men samtidigt är det en kostnad.

Iallafall har jag tagit ett litet steg till nu och börjat köpa in och beställa material jag behöver för att noggrannare testa min idé.

Inga kommentarer: