Rapportperioden = drama ~ Mot miljonen

söndag 19 juli 2009

Rapportperioden = drama

Kan inte låta bli att fullkomligt älska dramatiken kring rapportperioden då vd-herrar (ja, det är ju mest män) med kostym ger sig ut på podiet med powepoint presentationen i högsta hugg. De första rubrikerna skriker ut slagfärdiga budskap som följs av försök till mer eftertänksamma analyser. Förra rapportperioden satt jag med fingret på sälj- och köpknappen, torrfödd på bra aktieresultat och rädd för att åter göra kraftiga förluster.

Känner mig lugnare denna rapportperiod och funderar på varför. Kanske är det en högst irrationell magkänsla att botten faktiskt är nådd. Förra veckan gick bl.a. verkstadsbolagen starkt framåt. En sektor som jag själv är tungt viktad åt. Jag befarar att vi nu redan har många verkstadsbolag med inprisad (lite högre) förväntning och att aktierna likaväl kan gå neråt på rapport. De rapporter jag har lite extra koll på är:

2009-07-23 SCA
2009-07-24 Trelleborg
2009-07-27 SSAB

Skall bli spännande att se hur kommande börsvecka utvecklas!

Inga kommentarer: